2013. február 7., csütörtök

Élénkít és zsírt is éget, mi ez?

Sziasztok!

Remélem felkeltettem az érdeklődéseteket a címmel : )

Nem másról fogok ma írni, mint a zöld teáról!

A keleti országokban előszeretettel fogyasztják ezt a tea fajtát, nálunk már kevésbé elterjedtebb és az igazság az, hogy nem is nagyon vagyunk teafogyasztó ország, inkább csak a téli időszakban nyúlunk ehhez a folyadékformához.
Ebben a két változatban, amit lefényképeztem ezer százalék, hogy megtaláljátok. A filteres fajtát a kisboltokban és szupermarketekben is a szálasat viszont inkább gyógynövényboltokban.

Az elmúlt időszakban, ahogy beindítottam a "Nyárra bomba leszek" sorozatot rászoktattam magam a zöld tea fogyasztására. Eleinte csak a reggelt indítottam egy pohárral, de ma már egy litert megiszok belőle egy nap. Eredetileg a zsírégetőhatása miatt "erőltettem magamra", később napközben is ittam- ittam egy bögrével. Aztán amikor egy nehezebb vizsgámra kellett tanulni, pihenésképpen megittam egy adagot és azt vettem észre magamon, hogy a belül érzett strapáltság eltűnt és újult erővel esek neki megint a füzetnek. Következő alkalommal, amikor tanultam már egy litert be is készítettem, hogy teszteljem, tényleg a tea volt-e ennyire jó hatással rám, és lám tényleg! Egy percre nem éreztem magam fáradtnak, strapáltnak és agyilag megteltnek. E mellé még párosul a testre gyakorolt jótékony hatás is, hát kell ennél több? : )




Zöld tea hatásai:

  • felpörgeti az anyagcserét, ezáltal segít a fogyásban
  • kiválthatod vele a kávét, így elkerülöd a "szívem pörög de majd elalszok" állapotot
  • a rendszeres fogyasztással megelőzheted az elhízást illetve a magas vérnyomást
Fogyasztás:
Nagyon fontos, hogy a pozitív hatások ellenére, ne essünk túlzásba. Ne úgy akarjunk meginni egy nap 5 csésze teát, hogy mindig új filtert teszünk a bögrénkbe. Sokkal jobb ha egyszerre főzünk fel nagyobb mennyiségű vizet és abba rakunk egy filtert.

Elkészítés:
A forrásig hevített vizet(1L) hagyjuk hűlni még kb. 70 fokra vissza nem hűl, ezután tegyük bele a filtert. Ázzon a teánk 3-4 percig, majd ha már iható hőmérsékletűre hűlt, fogyaszthatjuk is : )
Ne használjunk ízesítőszereket.

+tanács: ha már teljesen lehűlt a teánk, kevésbé érezhető a jellegzetes íze

Én mostanában szálas verzióban szoktam inni.
Ez sem igényel túl sok mindent, a teánkhoz még filtert kell venni, amit a Müllerben 500Ft-ért meg tudtok vásárolni. Ebben az esetben egy teáskanálnyit tegyetek a filterbe, a további elkészítés ugyan az.
Remélem hasznos volt számotokra ez a kis olvasmány, erről a remek teáról és ti is kipróbáljátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése