2013. július 14., vasárnap

Hajfestés, ahogy én csinálom

Sziasztok!
Cintiával váltottunk már pár szót a hajfestéssel kapcsolatban, és onnan jött az ötlet, hogy írjak róla.
 Sokáig el sem tudtam képzelni, hogy én valaha is befessem a hajam, teljesen meg voltam elégedve a saját barna koronámmal. Aztán 2010-ben egyre többször vetődött fel bennem a vörös gondolata, mindig is szépnek tartottam a természetes vörös hajat, viszont a pirosas és a lilás árnyalatok is nagyon tetszettek. Aztán, eljutottam oda, hogy 2010 júliusában elbattyogtunk anyukámmal a fodrászkellékesbe, és végignéztük a színeket, természetes vörös vagy vörösesbarna hajfesték után kutatva. Sikerült választani, és a mai napig 1210Ft-ot (vagy 1290?, nem emlékszem pontosan) fizetek érte.
A Silky 8.4-es festékét használom két darab 6%-os oxival.
Ez egy 100ml-es festék, ami vállig vagy váll alá érő hajnál két festésre is elég. Az én hajam hátul a melltartó pántjának az aljáig ér, erre kicsit sok az egész, egy kevés mindig megmarad a végén, de ezzel nem lehet mit csinálni.

Az első festésnél csináltunk egy próbatincset az arcomnál, hogy lássuk mennyire illik a "fejemhez" ez a szín. Aztán pedig az egészet befestettük, majd 35 percet vártam, hogy befogja.

A lenövés festése már kicsivel macerásabb és időigényesebb, először a lenőtt részt kell befesteni, amit én 25 percig hagyok a hajamon, aztán át kell húzni az egészet, amit még fél óráig fent hagyok, de van, hogy tovább is. A fodrászkellékesben a csajok azt javasolták, hogy a lenőtt részt 15 percig aztán áthúzva is 15 percig hagyjam fent a festéket, de a tapasztalatom az, hogy minél tovább hagyom fent annál kevésbé fog elütni a hajtövem és a hajvégem. Ezt persze mindenkinek ki kell kísérleteznie. És remélem egyértelmű, hogy a "minél tovább hagyom fent" nem azt jelenti, hogy 3 órát is a hajamon a festék, a maximális idő kb. 1 óra volt.

Ezen a képen láthatjátok a változást.
Az otthoni festés soha nem fog olyan tökéletesen egyenletes lenni, mint amit fodrász csinál és egyáltalán nem biztos, hogy mindig ugyan olyan lesz a fedése. Nekem sem 100%-os garancia a 45 percig fent hagyott festék, van, hogy a vége ugyan úgy világosabb, szőkésebb, míg a teteje rezes árnyalatú. 
Azt viszont mindig szem előtt kell tartani, hogy egy festett haj külön törődést igényel hiszen kemikáliák által van igénybe véve. Mindig festett hajra szánt termékeket vásároljatok!

Fontos még, hogy a tapasztalataimat világosított hajról írtam, olyanról, ami korábban soha nem volt festve és a 3 év alatt, mindig ugyan azt a festéket használtam.

4 megjegyzés:

  1. Olyan szőkésnek tűnik a hajad, gondolom akkor az a tipikus rézvörös, nem? :)

    Nem tudom, hogy írtam-e már, de a hét elején Alfaparffal festettük a hajam, és úgy néz ki, hogy ez tartós, és talán talán meg fogom venni megint (de ez nyilván hó végére derül ki, hogy ledobja-e, vagy sem, ha igen, akkor mennyire).

    Én mondjuk magamban jobban bízom, mint a fodrászban, egyébként pedig ha ez a mostani festék beválik, lehet írok majd én is róla, mert hiába találtam már meg a kedvencemet, Magyarországon nem lehet kapni azt a festéket. Illetve a hajamat kb. 4 éve festem, és mindig más fajta festékkel, gondolom az is megér egy misét :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen festés után rezes a színe, van, hogy jobban van hogy kevésbé.

      Kíváncsi lennék a te bejegyzésedre is : )
      Múlt héten, amikor vettem a festéket szegény csajjal az összes sablont leszedettem, végignéztem, végigfogdostam... : D aztán mégis ennél maradtam.
      Időről időre felvetődik bennem, hogy lehet váltani kéne márkában, színtónusban, aztán minidig visszatáncolok és a megszokottat veszem meg. : )

      Törlés
    2. Na majd ha ez beválik, akkor lehet összedobok egy bejegyzést :D Az a Kallos Lattés cucc jó? Gondolkodom, hogy megvegyem-e, mert sok helyen láttam már.

      Nem tanácsolnám, hogy változtass, sőt, inkább óvva intelek tőle. Ha neked ez jó és bejött, akkor maradj, még akkor is, ha csábít az új. Ha olyanra cseréled, ami esetleg nem jó, nem tetszik, akkor nehéz lesz visszatérni erre, mondjuk teszem azt, sötétebb lesz tőle a hajad vagy valami, szóval visszafordíthatatlan változást idéz elő a másik festék. :)

      Törlés
    3. Most épp hanyagolom a lattét és az áfonyás balzsját használom, mert az színmegőrző hatású...elvileg. Nemsokára fogok írni egy bejegyzést arról, hogy miket használok a színvédelem érdekében aztán majd egy összegzést, hogy bevált-e. A latte amúgy jó mert puha és kezelhetőbb lesz tőle a haj, csak nekem a szaga szörnyű.

      És igen a váltást emiatt is húztam eddig, hogy mivan, ha az majd nem jön be, akkor az életbe nem lesz már ugyan ilyen a hajam színe, csak ha lenövesztem... de most megint azon az állásponton vagyok, hogy jó ez. Lehet kiszívja a nap, lehet sokan szőkéznek vele(-_-") de szeretem a színét. : )

      Törlés