2014. december 14., vasárnap

Reform mézeskalács recept

Sziasztok!

Mint írtam az egyetem kicsit közbeszólt a terveimnek, illetve a párom is lesérült, így nem fogok tudni olyan képes beszámolókat hozni, mint terveztem.
Mától viszont minden nap hozok majd nektek egy kis karácsonyra hangolódást! : ))
Ezt egy recepttel kezdem, ami nem más, mint a mézeskalács sütemény receptje. Évek óta eszerint készítem, és mindenki nagyon szereti.
Pepecselős és majdhogynem egész napos meló, de oda vagyok érte : )) Ha tehetném minden hétvégén ilyen bíbelődős süteményt készítenék! : )



Hozzávalók kb. 140 darabhoz:

  • 200g méz
  • 150g barna cukor
  • 50g vaj/margarin
  • 4 tojás
  • 400g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 1/2 kk őrölt szegfűszeg
  • 1 kk szóbaikarbóna
  • 1 csipet só
Elkészítés:
  1. A mézet felmelegítjük, hozzáadjuk a barna cukrot és a vajat, mérsékelt tűzön addig kevergetjük, míg a cukor fel nem olvad. Ezután lehúzzuk a tűzről és megvárjuk míg langyosra hűl. Amikor már langyos, beledolgozzuk a tojásokat.
  2. Egy mélyebb tálba összekeverjük a lisztet, a fahéjat, a szegfűszeget, a szóbikarbónát és a sót. Ezután hozzáadjuk a mézes masszát és jól összedolgozzuk az egészet. Ezután fóliával letakarjuk a tálat és hűtőszekrénybe pihentetjük a masszát 12 óráig. 
    (Én szoktam kivenni a masszából két kisebb tálba egy keveset, az egyiket zöld a másikat piros ételszínezékkel megszínezem, és úgy teszem be a hűtőbe.)
  3. Jöhet a sütés. Előmelegítjük a sütőnket 200 fokra. Alaposan meglisztezett lapon kb. 4 mm vastagságra nyújtjuk a tésztát, lisztbe mártogatott szaggató formákkal mintákat szúrunk bele. A tepsit az első sütés előtt kivajazzuk, aztán lehet egymás után pakolgatni bele a kis sütiket. 
  4. Kb. 10-12 percig sütjük őket, ha az alja már barnul picit, akkor jó : ) Amikor kihűltek tetszés szerint díszíthetjük őket.
Én cukormázzal és olvasztott csokival is szoktam dekorálni, valamint ezekbe cukordrazsét, kandírozott gyümölcsöt szórok. 

Cukormáz recept:
  • 25dkg porcukor
  • 1 tojás fehérje
  • 1 fél kiskanál citromlé
Ezt a cukormázat 3 vagy 4 felé veszem, ételszínezékkel megszínezem és zacskókba töltöm. 
A csokit vízgőz felett felolvasztom és egy nagyon kevés olajat is teszek bele. 
Ezután jöhet a drazsékkal és gyümölcsökkel való díszítés.

A fenti képen a kész süteményt láthatjátok, itt pedig még folyamatban van:

Remélem tudtam valami újat mondani és esetleg kipróbáljátok ezt a receptet is! : )
Legyen szép napotok!

2 megjegyzés:

  1. Én is idén fogok először reformos mézit készíteni, nálunk tönköly liszttel és xilittel fog készülni a méz mellett persze. Kíváncsi vagyok milyen lesz :) A díszítés most nálunk is csoki lesz, nincs kedvem a mázzal vacakolni, és jobban is szeretem a csokit hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. biztos nagyon finom lesz : ))
      én is jobban szeretem a csokisat : )

      Törlés