2015. január 3., szombat

Felháborító...

Sziasztok!

Egy régóta érlelődő dolgot fogok veletek most megosztani.
Amikor történt az eset a párom buzdított, hogy írjam meg, hiszen nagyon idegesített a dolog, illetve nektek is jogotok van róla tudni. Jeleztem a problémám, vártam hátha történik valami. Vártam egy kicsit tovább hátha, aztán elterelődtek a gondolataim és el is felejtkeztem a dologról. Katy bejegyzése juttatta újra eszembe és még mindig fellángolt bennem az indulat, hogy azért na....

Történt ugyanis, hogy a Tipegő Zombi blog írója egy újságcikk alapján készített egy TAG-et, amit elnevezett Gardróbpszicho TAG-nek. Nekem nagyon megtetszett, jó kérdések voltak benne, így kitöltöttem én is. Páran még megcsinálták és én szorgosan olvasgattam mindenkiét, hiszen olyan kíváncsi voltam : D
Rá egy hónapra ismét megláttam egy blogot, ahol szintén egy gardróbós TAG-et olvashattunk, úgyhogy meg is nyitottam. Ekkor láttam, hogy ugyanarról a kérdéssorról van szó. Nos, nekem már itt zavaró egy kicsit dolog. Oké, oké nincsen közöm hozzá ki hogyan változtat címet vagy képet bizonyos bejegyzésekhez, de azért mégis szúrja az ember szemét, ha tudja kié volt a kiindulópont és ő nevezte el vagy vette a fáradtságot és készített hozzá egy külön képet, a másik meg tojik bele.
Ahogy Katy is írta, illik azért megemlíteni, hogy honnan van a cucc. Egymás között vagyunk bloggerek, mind tudjuk mennyi munka van egy-egy bejegyzésben, szerkesztésben, igazán nem telik sokba, hogy egy mondattal többet írjunk le plusz belenyomjunk egy linket. Ezzel megtiszteljük a másikat is szerintem. Persze el lehet felejteni, mert már régen lementettük és csak tervezgetjük vagy ilyesmi, de a bejegyzéseink legtöbbje saját kútfőből fakad, így amikor valaki mástól veszünk át valamit azt általában nem felejtjük el. Akkor talán eltekinthetünk a forrás megjelölésétől, amikor minden második blogger kitölti a TAG-et, hiszen nem tudjuk honnan indult.

Na de kanyarodjunk vissza az eredeti dologhoz. Elkezdtem olvasni a válaszokat és eljutottam a 9. kérdéshez, melynél az első mondat a következő volt: Nem lopva pillantok beléjük, hanem belenézek mindig. És nem csak a tükrökbe, hanem a tükröződő felületekbe is.  Elolvastam megint és megint és megint, annyira ismerős volt. Aztán visszakerestem az általam adott válaszokat is. Ekkor jöttem rá, hogy teljesen ugyan ezt írtam.
Oké, hogy tetszik egy-egy megfogalmazás, de azért ne kopizzuk már le egymás mondatait!! Vagy ha tényleg ez a legmegfelelőbb számunkra is, akkor valahogy szőjük bele a másikat. Tudom, hogy csak két mondatról van szó, de akkor is olyan tiszteletlennek érzem a dolgot.
Még akkor este írtam neki. Úgy voltam vele, hogy lehet, hogy véletlen, kijelölte azt is vagy valami, de csak nem történt változás. Azóta jött komment a bejegyzéshez, válaszolt is rá, tehát az enyémet is megkapta csak éppen kirakni nem rakta ki, illetve nem is tett semmit a másolt mondatokkal.

Ezek után szerintem joggal mondhatom, hogy a blog írója eléggé pofátlan. Már réges régen el is felejtettem volna az egészet, ha kiveszi vagy átírja a mondatok, hiszen szóltam neki. Viszont nem történt változás.

Én úgy gondolom, hogy tisztelnünk kéne egymás munkáját, hiszen nem versenytársak vagyunk.

26 megjegyzés:

  1. Mikor a bejegyzés végére érve eljutottam az említett bloghoz nagyon meglepődtem, mert az illető oldalát nagyon szeretem olvasgatni és csodálkozom, hogy ilyen gondod volt vele :(
    Ettől függetlenül értem a problémádat - még ha hasonló véleményen is van valaki veled, illik kissé átfogalmazni a gondolatainkat, hogy ne tűnjön másolatnak, illetve illik megemlíteni azt is, ahonnan a tag-et találtuk. Én mondjuk több olyan bloggal is találkoztam, ahol ez utóbbit lefelejtik, sőt, néha velem is megesett, mert lementettem a kérdéseket, de a blogger nevét/oldalát elfelejtettem felírni. Olyankor kissé kényelmetlenül is érzem magam :/ Azért legtöbbször igyekszem ezekre figyelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. persze, ezt írom én is, hogy előfordulhat ilyen, hogy lementjük és már nem emlékszünk nem is ezzel van a probléma mert így bárki járhat : )

      Törlés
  2. Drága Bree!
    Nem tudom, milyen értékrend szerint kell élni egy életet ahhoz, hogy valaki úgy gondolja, ítélkezhet (és/vagy pofátlannak nevezhet) bárki mást, de örülök, hogy te ezt is megteheted. Remek érzés lehet! :D
    Sajnálom, hogy ennyi sok nyugtalan percet okozott számodra az említett eset, de szerintem az, akinek valóban joga lenne felháborodni, az maga Tipegő Zombi, akinek az oldaláról elindult ez a TAG + jómagam, aki ugye le lett "pofátlanozva".
    Zombi azonban egy rossz szót sem írt még nekem soha. Talán van annyira intelligens, hogy tudja, egy-egy TAG hány kézen megy keresztül, mire elérkezik valakihez. Nem mondom, hogy én nem az ő oldalán láttam először, mert őszintén megmondom, fogalmam sincs, hol találtam, vagy épp ki jelölt meg a saját bejegyzésében, hogy töltsem ki én is a kérdéssort... de ha megsértettem bárkit is és/vagy nyugtalan pillanatokat okoztam bárkinek is, itt és most elnézést kérek tőle.
    Csak zárójelben jegyezném meg továbbá azt, hogy a bejegyzéseden teljesen elcsodálkoztam, mert Zombi oldalát napi rendszerességgel olvasom, igazán klassz lánynak tartom, és biztos vagyok benne, hogy neki aztán végképp nincs szüksége arra, hogy másokon keresztül üzengessen.
    Te azonban csak ezt teszed... Katy íra ezt, a párom mondta azt, stb... azt azonban nem értem, te hol és mikor keveredtél ebbe az egész dologba? Vagy neked ehhez is jogod van?
    Azt nem tudom, te milyen gyakorisággal szoktál az oldalamon járni, de akik rendszeresen teszik, azok tudják, hogy még SOHA NEM TÖRÖLTEM KOMMENTET, pedig hidd el, hogy a sok kedves szó mellett azért szoktak atrocitások is érni. Csak hogy tisztán láss: volt már rá példa, hogy valaki az éhhalálomat kívánta, mert a saját blogomon le mertem írni, hogy a kockahasat szerintem csak fegyelmezett munkával lehet elérni (nekem is az van, tudom miről beszélek). Ehhez képest mi az, ha te plagizálással vádolsz, mert láttál valahol valamit, meg sok egyéb oldalon még sok hasonlót, stb...?!
    De hidd el, egy picit sem haragszom rád, és még csak fel sem vagyok háborodva. :D
    Remélem, azzal, hogy kiírtad magadból a dolgot, sikerült megnyugodnod.
    Kellemes pihenést kívánok a hétvége hátralévő részére nevemet, arcomat, véleményemet és személyiségemet vállalva:
    Takács Nóri (30), Nyíregyháza

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is az értékrendem abszolút a helyén van, nem véletlenül született meg ez a poszt. Most nem azon van a hangsúly, hogy nem jelölted meg Tipegő Zombit a bejegyzében, nyilván arról szól az eleje, de ezt nem feltétlenül hegyezném ki csak rá, hanem általánosságban gondolom. Valamint leírtam azt is, hogy előfordulhat, hogy már le volt mentve a kérdéssor és nem tudjuk kitől van vagy olyan TAG, amit már a blogvilág fele kitöltött és fingunk sincs, hogy ki indította, hát akkor nem írunk forrást nem hal bele senki és nem fog felháborodni senki.

      Nem értem miért írod le azt, hogy fogalmad sincs, hogy kinél láttad ezt a sort vagy ki jelölt meg rajta.... hiszen több mint valószínű, hogy nálam láttad ezt a sort, amikor lementetted a kérdéseket, mivel az én mondatom van bemásolva.
      Félreértés ne essék Tipegő Zombinak semmi köze nincsen ehhez, azt leszámítva, hogy ő a TAG indítója, nem ő üzengetett, ha valami problémája lenne, akkor nyilván ő írná meg.

      Hát komolyan én már csak nevetni tudok.... hogy és mikor keveredtem bele a dologba? Akkor, amikor az én szövegemet olvastam nálad. Katy egyik nem olyan régi bejegyzése adta meg a végső löketet, hogy ezt megírjam, elnézésedet kérem, hogy beleírtam.

      Én nem állítanám a helyedbe, hogy soha nem töröltél még kommentet, hiszen véletlenül is megeshet. Velem is előfordult már, hogy a törlésre mentem pl. telefonról, írtam is az illetőnek, hogy véletlenül kitöröltem a kommentet. Viszont én 1000%, hogy írtam neked akkor, mégsem láttam a kommentet és választ rá. Még ezzel sem lenne baj, nem kötelező közzétenni, de legalább írtad volna át....

      Törlés
    2. Nóri, a tiéd az egyik olyan blog, amit pont azért szeretek, mert nincs cenzúra és mindig őszintén el lehet mondani a véleményünket. :)

      Törlés
    3. bree!
      Csak gratulálni tudok ahhoz, hogy ennyire magabiztosan állítod, hogy a helyén van az értékrended.
      Te vádolhatsz engem plagizálással?
      Ebben a kommentedben gyakorlatilag hazugnak is nevezel: "Én nem állítanám a helyedbe, hogy soha nem töröltél még kommentet".
      Megengeded, hogy a saját dolgaimmal tisztában legyek?
      Vagy kezdjelek el én is köpködni téged? Hidd el, megtehetném, hogy megemlítem, hogy szerintem csupán egy kis forgalmat akartál növelni az oldaladon azzal, hogy népszerű blogokat (gondolok itt Katy-éra, vagy Zombiéra) belinkelsz, de az én napom ettől még nem lesz szebb. Vádoljalak rágalmazással és/vagy becsületsértéssel? Nem teszem. Én nem érzem azt, hogy nekem ehhez jogom lenne. Nekem viszont, mint ahogyan már említetted, jogod van ezt megtenni... hmmmm....
      A konfliktuskezelésnek igazán nagyszerű útját választottad.
      És ha esetleg elkerülte volna a figyelmed, még egyszer leírom: mindenkitől, akit megbántottam ezúton is bocsánatot kérek, immár másodszor. Tőled is. Sajnálom, hogy ilyen hosszú időn keresztül nyugtalankodnod kellett miattam.
      Én vállalom, hogy hibáztam, mert egy egyszerű bloggerlány vagyok, aki nem tökéletes. Hibázok, megbotlok, elesek, felállok - és ettől vagyok emberi, hétköznapi. Nem tudom, honnan származik a TAG, nem tudom, honnan származik az említett mondat, és linkelni sem linkeltem senkit az említett bejegyzésemben - megbocsáthatatlan bűnök, ugye? Máglyára velem, nemde?! Ítélkezni vagy rossz színben feltüntetni viszont senkit sem szoktam soha, mert én nem érzem azt, hogy jogom lenne hozzá!
      A jótanácsod pedig köszönöm ("legalább írtad volna át"), de ne haragudj, nem fogadom meg: én nem fogok utólag belenyúlni egy korábban már megjelentett bejegyzésembe. Te lehet, hogy ezt tennéd, én viszont vállalom, hogy így írtam meg és így tettem közzé. Nekem nem szokásom átverni az olvasóimat. Ha hibáztam, vállalom - bárki tudhat róla, hogy nem vagyok tökéletes.

      U.i.: ha bele tudsz/szoktál nyúlni a már megírt kommentjeidbe, akkor javaslom, hogy javítsd a merő jóindulatból nekem szánt mondatod a következőre: "Én nem állítanám a helyedbeN"!!!
      Nem kötelező, persze, de egy "N" betűcskével a mondanivalód azért mégiscsak több és elegánsabb... nem mellesleg még nyelvtanilag is helyes. :D

      Törlés
    4. Nem gondolod, hogy saját magad generálod a dolgokat? Jössz itt azzal, hogy én hazugnak nevezlek meg köpködök rád. Ez egyáltalán nem igaz, úgyhogy kérlek ne beszéld be magadnak és ne fordítsd a visszájára. Annyit írtam, hogy semmit nem lehet ennyire biztosan állítani mivel bárkivel megeshet, hogy mellé kattint.

      Az meg, hogy csak egy kis forgalmat akartam növelni egyenesen nevetséges. : D Harmadik éve fogom írni a blogomat, szerinted ha annyira fel akartam volna kapaszkodni valaki hátán, nem megtettem volna már? Én nem a mennyiségre megyek hanem a minőségre...Meg amúgy is, mitől lenne nekem több vagy jobb, ha valakit belinkelek? Ha rákeresnek úgyse az én blogomat fogja kidobni elsőnek. Aki el se olvassa, amit írok annak úgyis mindegy, aki meg elolvassa az úgyis látogatója az említett blogoknak is.

      Azt írtad 30 vagy, de mégis úgy viselkedsz, mint egy 10 éves az önsajnáltató szövegeddel. Igen mind emberből vagyunk, mind hibázhatunk, elesünk, felállunk, mint írtad. Pontosan ezért gondoltam, hogy be lehet látni azt, ha megtetszett a fogalmazásom és ezért másoltad vagy véletlenül az is ki lett jelölve. Jeleztem is neked magán úton.

      Az meg, hogy neked is pontosan ugyanebben a megfogalmazásban jutott az eszedbe... na mindegy.

      Törlés
  3. Ne haragudj, de nem értem, hogy te miért is vagy felháborodva. Szerintem ha hallgattál volna, bölcsebb maradtál volna.

    VálaszTörlés
  4. Éppen tegnap olvasgattam a fent említett blogon ezt a bejegyzést, így amikor olvastam ezt a posztot, rögtön beugrott a tegnap olvasott mondat. valahogy megragadt a fejemben. Sajnos velem is volt már olyan, hogy nem linkeltem, hol láttam az adott taget, az előző tag is ilyen volt, mert már hónapok óta a piszkozat mappában voltak a kérdések és fogalmam sem volt, honnan mentettem át a kérdéseket. Legközelebb körültekintőbb leszek, mert tudom milyen jó érzés, ha linkelik a blogot. Másrészről ilyen módon jutottam el sok olyan blogra, amit máig szívesen olvasok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát persze : ) magunkból kell kiindulni, hogy mennyire jól esik az, ha linkelnek vagy te fáradtál egy képszerkesztéssel vagy bármi (mégha 5 perc volt akkor is). Milyen jó ha visszaköszönt valahol. : )
      Leírtam fent is, hogy az egyértelmű, hogy nem tudhatjuk mindig, hogy honnan van, meg ha már kismillióan kitöltötték akkor a fene tudja kitől indult. Azért emeltem ki ezt mert ez egy kicsit speciálisabb olyan értelemben, hogy nem is rohant át a blogvilágon meg tudom a forrást és mivel kedvelem azt a blogot és az íróját, így kicsit én sértődtem meg helyette, hogy nem lett jelölve.
      Az pedig velem is előfordult már, hogy így akadtam rá valakire, vagy nyereményjátékon keresztül. : ) azóta is olvasom.

      Törlés
  5. Egy picit régebben én is kitaláltam egy TAG-et, amit akkoriban szerintem jó, ha hárman kitöltöttek.
    http://moonangelstories.blogspot.hu/2013/11/tag-25-dal-az-eletedbol.html

    Hónapokkal később pedig végigszaladt a blogvilágon, szinte minden nap láttam valahol. Az első 1-2 helyre még odaírtam, hogy ezt én találtam ám ki, de az egyik blogon szó szerint leszedték a fejemet, hogy ne képzeljem magamról, hogy én **artam a spanyol viaszt.

    Anno a Yankee Candle termékekről is én írtam először a magyar blogvilágban, mégsem kezdtem el toporzékolni, amikor sok helyen olvastam hogy XY oldalán vagy épp Katy-nél látták először.

    Számomra ez, ahogy Nóriról írtál nagyon kicsinyes dolognak hat, főleg mert tényleg másokkal akarsz takarózni. Ilyen bejegyzéseknél mint a TAG vagy épp bizonyos rovatok, nehéz megtalálni a kiindulási pontot, hogy ki találta ki, főleg ha "út közben" valaki lehagyja a forrást. Úgyhogy szerintem nagyon rosszindulatú dolog volt nekiesned Nórinak és teljesen felesleges is. Millió egy dolog van a blogger világban ami miatt lehetne a hajunkat tépni és hisztizni, de ez konkrétan nem az.

    Bár úgy látom mostanában nagy divatja van a figyelemfelkeltő hisztinek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látom a lényeg nem jutott el....itt elsősorban nem a "honnan van a TAG" kérdése a központi téma, hanem, hogy a saját írásomat olvastam nála. erre bárki felháborodhat jogosan, nem tudom te hogyan tennél, ha szórol szóra azt olvasnád, amit te már egyszer leírtál.

      Törlés
    2. Ne haragudj, nekem az a fejezet nem jelent meg, csodálkoztam is, hogy mi az a nagy üres fehér tér az "indult". szó után és miért ért ott véget a bejegyzés. Így persze mindjárt más a dolog, ennek ellenére úgy gondolom, hogy előbb privátban kellett volna megbeszélnetek ezt a dolgot és csak utána a világ előtt. Egyébként velem is többször előfordult már, hogy ellopták amit írtam, sokszor nem csak 1-1 mondatot, hanem például konkrét bekezdéseket is.

      Törlés
    3. Érdekes, de akkor szerencsére helyre állt a rend. Semmi gond. : )
      Én írtam neki még aznap este, ő azt mondja nem kapott semmit. Innentől kezdve a te dolgod, hogy hogyan gondolkozol ezzel kapcsolatban. : )

      Amúgy meg, a pofám leszakad!! Konkrét bekezdést?? na ehhez már igazán vastag bőr kell....

      Törlés
    4. Én is írtam az illetőnek, le is szedte, de váltig állította, hogy egy másik oldalról van. amit a google dobott ki. Azt már persze nem tudta nekem megmondani, hogy melyik oldalról, valószínűleg az enyémről. :D

      Törlés
    5. Beszarás : DD
      de legalább leszedte...

      Törlés
  6. Amúgy csak ti nem tudtok mondatokat értelmezni, vagy senki sem olvasta el a posztot teljes egészében?
    A poszt arról a BIZONYOS mondatról szól. Erről persze nem ír senki sem egy szót sem. Szerintem jogos a felháborodás. Én sem látnám viszont hajszálra pontosan a gondolatomat egy másik blogon. Maximum úgy, hogy

    "Ahogy Bree is írta a world of bree írója (+linkelés) "Nem lopva pillantok beléjük, hanem belenézek mindig. És nem csak a tükrökbe, hanem a tükröződő felületekbe is. "

    Ebben a formában szerintem teljesen elfogadható, és még meg is hatódnék, hogy valakinek ennyire tetszett a gondolatom. De sajnos itt nem ez történt. : )

    És igen, itt még mindig NEM a TAG kiindulásának helye a vita tárgya kedveskéim...


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! : )
      Örülök, hogy végre valakihez eljutott a lényeg is!

      Törlés
  7. Annie-hez hasonlóan én is csak lestem Nóri és Moon Angel válaszain...tuti nem olvasták végig amit írtál...:/ Szerintem is teljesen jogos a felháborodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lexa a véleményed! : )

      Törlés
  8. "what a fucking trainwreck", ami az eszembe jutott.
    Egész hihetetlen gyorsan személyeskedésbe ment át a vita, miközben a valódi (egyetlen) kérdéses pont fölött kecsesen elsiklott Nóri, mondjuk szerintem így is lehetett volna nyugodtabban, megfontoltabban kezelni a te részedről.
    Amúgy ez csak egy jó tanács, és nem is kell megfogadni, de nagyon hasznos lehet, ha megtanultok rendesen érvelni. Mindketten, habár ezt Nóri valószínűleg nem fogja elolvasni. Ennek egy elég alapvető része az érvelési hibák (logical fallacy) elkerülése, amiben mindketten hemzsegtetek... ennek az eredménye lesz ez a valami, ami inkább a veszekedés kategória. Ha tudsz/tudtok angolul, ez a kis összefoglaló sokat segíthet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tök jó! Köszönöm szépen a véleményt és a linket is, át fogom tanulmányozni. : )

      Törlés
  9. Érdekes, mert az. Azt tudom, hogy bugris módon nem jelöltem meg pontosan a Nők Lapjás forrást, de az egyik lapszámukból kölcsönöztem, és olyan címe is volt az adott cikknek, hogy azért neveztem el így, mert összefoglalóbb nem jutott az eszembe.
    Fel sem tűnt, hogy mások más címmel töltögetik ugyanezt a kérdéssort, igazság szerint, nagyon nem is foglalkoztam vele, mert csak akkor kukkantok rá, hogyha ír az illető, hogy megcsinálta, esetleg látom azoknál, akiknél fent járkálok.
    Velem kevésszer, de megesik, hogy elfelejtek forrást megjelölni. Olyankor utólag azonnal pótolom, ahogy felhomályosítanak. Ez lenne a természetes.

    Ezen magán nem dühöngök, mert ami volt, elmúlt, megtörtént, nem fogok ezért tengelyt akasztani senkivel sem. Úgy gondolom, hogy mindenkinek van egy értékrendje, az után megy, az alapján írja a blogját, és egy TAG tekintetében az utolsó forrást illik megjelölni, de van, amikor egyszerűen elfelejtődik, vagy nincs.

    --- ez csak a dolog rám eső részét képezte, de el szerettem volna mondani.

    Az meg egy más tészta, hogy a válaszokat is koppintja esetleg valaki, vagy ugyanazzal a szófordulattal él. Az idézésnek is van egy formai követelménye, amit sajnos vagy tartunk, vagy nem, illetve illik erre is az, ami a forrásmegjelölésre egy TAG vagy bármi esetében. Ha meg elfelejtődik, meg lehet követni a másikat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a véleményedet!

      Nem szeretném ezt a TAG-es dolgot tovább húzni mert szerintem majdhogynem mind egy véleményen vagyunk : ) Csak annyit szeretnék még hozzáfűzni az általad írtakhoz, hogy szerintem az, amit írtál, hogy az újságból van és megtetszett és egy TAG-et kreáltál belőle abszolút elegendő forrásmegjelölésnek. Ilyen esetbe nem is nagyon lehet mást írni : D oldalszám? bekezdés? szerző? dátum?...nem szakdoga ez : )

      Törlés