2015. július 23., csütörtök

Pudingos- kókuszos sütemény recept

Sziasztok!

Nagyon ritkán hozok nektek receptet, pedig nagy sütős vagyok! : ))
Szeretnék gyakrabban recepteket megosztani veletek, hátha kedvet hozok egy kis sütögetéshez ; )
Egyszer már beígértem ezt, meg is írtam, de persze be nem időzítettem... : D Szóval pótolom az elmaradásom. 


Ma a fent látható csokis tésztájú pudinggal és kókusszal töltött süti elkészítését fogom nektek leírni. Nagyon hasonlít a kráterre, szóval aki azt ismeri, annak ez nem fog nagy újdonságot nyújtani. : )

Hozzávalók a tésztához:

  • 25 dkg liszt
  • 1 db tojás
  • 5 dkg olvasztott, langyos vagy
  • 1/4 liter tej
  • 1 csomag sütőpor
  • 25 dkg cukor
  • 4 dkg kakaópor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • egy csipet só
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 4 dl tej
  • ízkés szerint kókuszreszelék
  • ízlés szerint rum
  • 5 evőkanál cukor
Először elkészítjük a pudingot. Ha lehúztuk a tűzhelyről belekeverjük a kókuszreszeléket és rumot, majd hagyjuk kihűlni.

A tésztához a tojást a cukrokkal habosra verjük, belekeverjük az olvasztott vajat. Egy másik tálba összekeverjük a lisztet, sütőport, kakaóport és a sót. Ezután a lisztes keverékhez öntjük a tojásos keveréket, összedolgozás közben folyamatosan adagoljuk hozzá a tejet. 

Sütőpapírral bélelt, közepes méretű tepsibe vagy tortaformába öntjük a tésztát, majd kanállal beleszaggatjuk a pudingot. 

180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. 

+ ha nagyobb tepsiben szeretnénk elkészíteni, akkor dupla adag tésztát ajánlok készíteni, mert különben nagyon lapos lesz.

4 megjegyzés:

  1. Mi boci süteménynek ismerjük a krátert, és nagyon szeretjük ^^ Egyik rokonunk nem is pudinggal, hanem porcukros tejföllel "foltozza meg" a sütit, viszont ezt a kókuszos verziót is muszáj lesz kipróbálnom, nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fúú akkor ennek a sütinek mindenféle változata lehet : D ahány ember annyiféle : ))
      Én ismerek krátert és bocit is. A kráterbe kétféle puding van belepottyantgatva, a bociba pedig túró. És mind a kettőnél láttam már ezt a porcukros tejfölös leöntést is : D

      Remélem ízleni fog, nekem nagyon bejött ^_^

      Törlés
  2. Nálunk is kedvenc ez a süti, főleg ha last minute bejelentkezik a baráti társaság és gyorsan kell valamit alkotni. Mondjuk én házi pudinggal szoktam készíteni, mert az alapporokat nem igazán szívlelem. Muffinba is csináltam már hasonlót, az is isteni finom volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jó ötlet muffinként is elkészíteni : ))

      Törlés