2016. március 21., hétfő

Motiválhatatlanság | személyes

Sziasztok!

Egy ideje a fent említett témán gondolkozok. Konkrétan azon, hogy mi motivál egyeseket és miért különböző a motiváltsági szintünk.

forrás
Vannak olyan emberek, akiket lehet motiválni. Hajtja az, hogyha teljesít például egy vizsgát, akkor megkapja/megveheti azt a ruhát, amit kinézett. Vagy látja más sikerét és ez egy olyan érzést vált ki belőle, hogy igen, én is meg tudom csinálni és akkor ezért keményen el kezd dolgozni. Vannak olyanok is, akik önmagukat tudják motiválni. Kitűznek egy célt és addig dolgoznak míg el nem érik. Nem kell hozzá semmiféle motiváló kép vagy idézet.

És vagyok én, valamint a hozzám hasonlók, akiket egyszerűen nem lehet motiválni. SEMMIVEL. Egyszerűen nem hat rá semmi...jó persze van pár kép, idézet, ember, aminek vagy akinek a hatására azt mondom, hogy na most odateszem magam de ez kb. 10 percig, max fél óráig tart. Bármire is gondolok vissza, amit elértem azt AKARTAM. Éreztem belül, tudtam fejben, hogy igen ezt most akarom és pontosan ezért kitartó leszek és megcsinálom. De soha, gyerekként sem motivált az ha cserébe fel volt ajánlja valami vagy anya kedvéért tegyem meg. Azzal sem lettem előrébb, ha mással példálóztak, sőt határozottan visszásságot váltott ki belőlem. Viszont ha eldöntöttem, hogy akarom akkor nincs szükségem, nem igénylem a motiváló ingert. 

Ez egy rettentő rossz tulajdonság és nem is tudom, hogy lehet-e ezen valaha változtatni. Próbáltam, több olyan embert követek pl. instán, akik nagyon pozitív hatással vannak rám, de mint mondtam ez az érzés általában ideig-óráig tart. Igazából nem tudom honnan fakadhat ez a motiválhatatlanság, első körben lustaságra gondoltam, de nem hiszem. Hiszen ha akarom, akkor megteszem. A mai fejemmel pedig már lehetnék olyan következetes, hogy belássam, minden csak az én érdekemet szolgálja. 

Nehéz az ilyen emberrel és nehéz önmagunkkal is. Hiszen folyamatosan fenn tartani az akarást nem egyszerű. 

Nektek mi a meglátásotok erről a dologról?
Mi hat rátok motiválóan? 

1 megjegyzés:

  1. Úgy gondolom, mindenkit lehet motiválni, csupán az a nem mindegy, miben és mivel. Egyeseknek a tárgyi dolgok azok, melyek motivációt adnak (megvehetem, mert elvégeztem), másoknak az egójukra kell hatni (tök jól végzed a dolgod, dicséretek). Olyan dologban, amit az ember nem akar, abban nem is lehet motivációt találni.
    Tulajdonképpen, motivációt bármi adhat. A munka azt fenntartani.
    Én sem vagyok folyamatosan motivált. Pl. a munkahelyemen hidegen hagynak a bónuszok, de azért megveszek, hogy a főni azt mondja, jól csináltam. Sokkal többet ad, sokkal nagyobb lendületet kapok ettől. Ugyanakkor, a magánéletemben, ha a sportolást nézem, nagyon ingadozó a dolog, viszont, ha megtalálom a motivációt, addig tartom, ameddig érzem, hogy megvan. Csinálom. Aztán kicsit leülök, és keresek valami érzelmi többletmorzsát magamnak. Viszonylagosan fenntartom így az érdeklődést.

    VálaszTörlés