2016. május 12., csütörtök

Fogápolási rutinom

Sziasztok!

A fogaim ápolása mindig is nagyon fontos volt számomra. Egészen kicsi korom óta arra lettem nevelve, hogy alaposan mossam meg és addig őrizzem meg épségüket, ameddig csak lehet, hiszen ha pótolni kell, akkor az már nem olyan.
Általános iskolában évente kétszer jártam fogorvoshoz ellenőrzésre, olyan vagány voltam, hogy sose kértem érzéstelenítést, hiszen ha volt lyuk, az olyan apró volt, hogy nem volt rá szükség. Aztán középiskolában az iskola fogorvos...hát hagyott maga után némi kívánni valót. Sok sztorim van ezzel kapcsolatban, de a lényeg a lényeg, hogy a fogaim romlásnak indultak. De nem is ilyen egyszerű, látom rajta a lyukat verzióban, hanem belülről. Alattomos módon, belülről romlik, majd egyszer csak puff, betörik az egész. Az is hozzátartozik a dologhoz, hogy a fogaim rettentő szorosan vannak egymás mellett, illetve van pár fogköz, amit a doki reszelt túl nagyra. Egyik se jó....ugyanis a szűk helyre beszorul egy kis kaja és feszít, nyom, fáj. A nagy helyre pedig sok kaja ragad be és feszít, nyom, fáj. : D 

Amikor tavaly év végén ismét egy kisebb vagyont hagytam ott az orvosnál elhatároztam, hogy ez nem mehet így tovább, rendszeressé kell tenni az aprólékos, szinte fogról fogra haladó szájápolást. Plusz belülről is elkezdtem turbózni magam kicsit. Anyukámék a vesémbe láttak amúgy, ugyanis a szuper kabátom mellé egy komplett szájápolási csomagot kaptam.


Ebben a dobozkában tartom a dolgokat, a fürdőszoba szekrény tetején. Nem kell mondanom, hogy ég és föld a különbség! Konkrétan már maga az elektromos fogkefe csodát tesz a tisztaságérzeten, de így együtt használva a termékeket még jobb!


Mindenképpen be akartam vezetni a rendszeres szájvíz használatot, hiszen a folyadék a legapróbb zugokba is befolyik, így nagyon alaposnak érzem a fogmosási procedúrát. Kedvencem a Colgate Play cool mint, ami egy alkoholmentes, enyhén mentolos, kék lötyi. Nagyon kellemes az íze és az illata, nem csíp, nem mar, nem könnyezek tőle, mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy mentolos de nem brutális szájvizet. : ) 

A kis csodafogkefém az egy Oral B Vitality Precision Clean. Aksis úgyhogy csak rá kell rakni a kis pöckös töltőjére ha lemerült, de tarthatjuk rajta is, a leírás szerint nem tud túltöltődni. 2 perc elteltével jelez, én általában 2-2 percet szoktam időzni lent és fent. Egy töltéssel elég sokat bír, még nem figyeltem meg, hogy pontosan mennyit de kb. hetente igényel egy éjszakás töltést. 

Két fogkrémet láthattok a képen. A dobozban egy blend-a-med 3D white fresh cool water van, amit még nem használtam. Ezt a Glamour napokon szereztem be, de úgy voltam vele, hogy ameddig a másikat nem használom el, addig ezt nem fogom felbontani. A tubusban szintén a blend-a-med krémje van, ez pedig a pro-expert ALL-IN-ONE fresh mint. Szeretem, kellemes íze van, frissítő de nem csíp, illetve kis apró szemcsék találhatók benne, amik szerintem még jobban tisztítják a fogfelszínt. 

A zacskóba az életem megmentőjét láthatjátok, mégpedig a DM sajátmárkás Dontodent interdental keféjét. 32 db található egy zsacsiban, 3-2mm szélességűek ezek a kis üvegmosók (én így hívom őket) az alja 3 a teteje 2 mm. És azért írom, hogy megmentők, ugyanis fentebb már említettem, hogy leginkább a széles hézagú fogaim között nagyon kellemetlen tud lenni amikor beszorul az étel. Nyom, feszít, fáj, mintha tolná szét a fogsorom és egészen ezekig, nem tudtam vele mit kezdeni. A fogpiszkáló túl vastag, hogy beférjen, a fogselyem túl vékony, hogy kiszedje a beszorult dolgot. Ezzel viszont gyorsan és egyszerűen meg tudok szabadulni tőle és mint akit elvágtak, megszűnik a kellemetlen érzés. Valamint én újra szoktam használni őket, elég jól bírják a strapát, vízzel könnyen kiöblíthető így nem fogy olyan hamar.

Végül de nem utolsó sorban egy fogselyem látható még a képen, ez szintén Dontodent, antibakteriális fogselyem, 100m hosszú és enyhe mentolos illata van. Jól teszi a dolgát, nem szakad könnyen és ez a hosszúság szerintem igen sokáig elég lesz.


Itt egy közelebbi kép az üvegmosóról. : ) Hajlítható amúgy.
Illetve itt van még a Gengigel, amit az ínyemre szoktam kenni, ha úgy érzem, hogy meg lett gyötörve picit a kefével vagy esetleg vérzik a fogselyem miatt. Ugyanis ez a készítmény elősegíti az íny regenerálódását legyen szó gyulladásról, vérzésről, szájfekélyről vagy műfogsor okozta kellemetlenségekről. Halvány, áttetszőt kék színű gél, van egy minimális íze de könnyen kenhető és nyugtató hatású. 

Remélem tetszett ez a bejegyzés és esetleg tudtam újat vagy hasznosat mutatni.
Ti milyen fogkefét használtok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése