2017. január 4., szerda

2017 tervek


Sziasztok!

Kicsit lassacskán, de megszülettek a 2017-es terveim. Tavalyhoz képest, idén is szerettem volna célokat kitűzni, így ismét Natussshka 12 pontos módszeréhez nyúltam. Úgy gondolom, hogy 2016-hoz képest már csak jobb jöhet, de nem szeretném ezt elkiabálni, hiszen egy évvel ezelőtt ugyanilyen elszántan indítottam... aztán csak az év végére sikerült összekaparnom magamat. Na de legyen ennyi a negatívkodás, nézzük is a pontokat:

1. kitalálni mit akarok kezdeni az életemmel
Tudom, hogy ez így nagyon érdekesen hangozhat, pláne így a 20as éveim elején. Mit akarok én még itt kitalálni? Most kb. az elkövetkezendő 3 évemről van szó. Idén nyáron befejezem az alapképzést, ha jól tudom akkor augusztusig van időm eldönteni, hogy szeretnék-e mesterre menni vagy sem. Ha úgy döntök, hogy megyek, akkor 3 évig még nagyjából itthon élek, tanulhatom csak azt, amit szeretek és érdekel, nyugodtan megcsinálhatom a jogsit - merthogy nekem az még nincs - és úgymond két évig még élvezhetem a diákok hol jobban, hol kevésbé felhőtlen életét. Ha most továbbmegyek, akkor még pont beleférek a nappali képzésbe a koromat tekintve. Viszont úgy kell brillírozni, hogy államin bent maradjak. Ha most nem megyek tovább, akkor a későbbiekben csak a levelező jöhet szóba, ha meggondolnám magam és kitudja hol és mikor találnék munkát. Ugyanis a mostani helyemen október végéig lehetek akkor diákként, szakmámban pedig szinte nincs lehetőség a megyébe. Viszont megszabadulnék az egyetem minden nyűgétől, attól, hogy az ügyintézésük egy káosz, az éjszakázástól, a rendszertelen napoktól, stresszes vizsgaidőszakoktól. Elkezdhetném egy normális fizetéssel építgetni a jövőmet. Hát...augusztusig van időm :)

2. visszavezetni a sportot az életembe
Az alakformálást, egészséges életet magába foglaló pont örök érvényű lesz a kis listámon. Az előző évem összegzésében leírtam, hogy a tavalyi évemből ez mondhatni teljesen kimaradt, ebben az évben szeretnék majd mást írni. Részben azért is mert a nyáron koszorús lány leszek az egyik nagyon jó barátnőm esküvőjén és ki kéne nézni valahogy :D De nyilván nem az az elsődleges motivációm, hanem az, hogy tényleg egészséges legyek. Hiszen eddig ezt elmondhattam magamról, viszont tavaly év elején felütötte a fejét némi probléma, amiről úgy gondolom, hogy sikerült még az elején megfognom és szeretném az értékemet normális szintre visszanyomni. 

3. naplót vezetni
Nem azt a klasszikus minden nap leírom mi van velem naplót kell elképzelni. Részben szeretnék egyet vezetni a sportnak, amiben minden információt vezetek, részben pedig egyet a mindennapokra, amibe akár idézet, zeneszöveg, bármi bekerülhet. Olyan napló, amit nem feltétlenül írok minden nap, de mégis egy kis morzsája lesz az életemnek. 

4. szobát felújítani
Nemrégiben írtam róla egy bejegyzést, hogy mikben gondolkozok, szeretném ezeket szépen lassan megvalósítani. Nyilván az új ágyhoz kell venni még egy matracot, Vilikének is szeretnék egy nagyobb helyet venni, úgyhogy tervek vannak, meglátjuk meddig jutok.

5. stop overthinking 
Sajnos az a típusú ember vagyok, aki hajlamos behergelni magát és olyan dolgokat kreálni az agyával, amik valójában nincsenek. Erről szeretnék nagyon leszokni, az éven tovább dolgozok rajta.

6. többet olvasni
Igazából én nagyon szeretek olvasni, de csak azt, ami igazán megfog. Olyan sztorit, ami mások szerint jó vagy szerintem elmegy, azt nem. Szeretnék az éven több könyvet forgatni a kezemben. 

7. újraalkotni magam
Ez is érdekes pontja lehet a listának, de az igazság az, hogy úgy érzem, a múlt évben - és már előtte is -  felhagytam önmagamnak lenni. Úgyhogy szeretném ha visszatérne a régi énem belsőben és külsőben is.

forrás
8. orosz
Középsuliba az orosz volt a második nyelvem, azt választottam mert oda vagyok érte. Mindig is érdekelt, meg akartam tanulni a betűket, annyira szerettem hallani és kimondani. Rettentő sokat felejtettem és szeretném visszahozni, valamint fejleszteni a tudásomat. 

9. kalligráfia
Jajj meseszép dolgokat képesek művelni, instán rengeteg ilyen videót nézek és olyan szívesen írnék én is ilyen szépen :D Szeretnék elkezdeni foglalkozni vele.

10. szorgalmasnak lenni
Bármelyik irányát is válasszam az évem második felének a szorgalom nem fog a káromra válni. Az igazság az, hogy hajlamos vagyok lusta lenni, csak tolni tolni az utolsó pillanatig a dolgokat aztán kapkodni és káoszba megcsinálni mindent. Ezt szeretném megváltoztatni és már tavaly is dolgoztam rajta kisebb-nagyobb sikerrel, idén folytatom.

11. sorozatok
Van néhány sorozat, amit szeretek, ezeket szeretném újranézni. Már tavaly is terveztem, hogy a legelejétől elkezdem nézni az Odaátot mert hatalmas nagy rajongó vagyok és mért ne, de van még pár a listámon ezen kívül, úgyhogy meglátjuk meddig jutok.

12. time managing
A szorgalomhoz tartozik, de mégis külön pontot érdemel az időm beosztása, mert ez is bajos. Van egy nagyon jó kis applikáció, aminek a segítségével a nyáron jól tudtam kezelni a dolgokat, de aztán felborult minden és szeretném ezt visszavezetni mert sokkal produktívabbnak éreztem magam.

Ez lenne az én 12 pontom az évre. Remélem tudtam magamból mutatni egy újabb kis szegletet vagy esetleg tudtam ötletet adni a saját terveitekhez. 

Legyen szép napotok és hajrá!


4 megjegyzés:

  1. Nekem még másfél év van a diplomáig, most tartok az alapképzés felénél, és már most agyalok, hogy menjek-e mesterre vagy sem. Őszintén szólva lenne más, amit szívesen tanulnék abban az időben, ugyanakkor mivel szociológiára járok, nem ártana a mester - már ha egyáltalán ezen a területen szeretnék elhelyezkedni, ami jelenleg igazából nem opció. Ki gondolta, hogy miután felvettek, még lesz bőven eldöntendő kérdés? :D
    Olyan ciki amúgy, hogy körülöttem újabban mindenki oroszt tanul, én meg hiába vagyok orosz származású, nem tudok szinte semmit sem :D Bár mondjuk ha középsuliban a német helyett lehetett volna azt választani, tuti megteszem, mert így most elpocsékoltam sok évet valamire, amit utáltam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaaj ne is mondd, lassan kezdem úgy érezni, hogy az eldöntendő kérdéseknek sose lesz vége :D mert mindig jön majd valami új. Én amióta alapképzésen vagyok (csúsztam is) azon gondolkozok, hogy menjek, ne menjek... sőt aztán az is bekerült a képbe, hogy mire menjek? :D Én most marketingkommunikáción vagyok és nagyon szeretem, szeretnék majd ebben elhelyezkedni igazából bármelyik területén, ebből kiindulva sokáig csak a marketing mester jöhetett szóba, aztán látva azt, hogy itt mennyire nincs ilyen munkalehetőség elkezdtem gondolkozni a vezetés-szervezés mesteren, azon belül a HR-en. De ahogy elnéztem a tárgyakat ott ugyanaz lenne, mint az alapképzésen. Lennének a szakirányos tárgyaim, amik érdekelnek és valószínűleg nagyon szeretném őket és lenne a töltelék, a kötelező alap tárgyak amiket utálok és nem is mennek olyan jól. Erre meg ki vágyik megint?? Pláne hogyha államin akar bent maradni :D Marketing mesteren meg nem láttam olyan tárgyat amire húznám az orrom.

      Tényleg ilyen sokan tanulnak körülötted oroszt? :O Nálunk, ha meghallja valaki, hogy az volt a második nyelvem nagyokat néz, hogy az hogy lehet? Mondjuk középsuliba mi voltunk az első évfolyam, akik választhatták a német és francia mellett úgyhogy összetettem a két kezem. :D Hogy azóta lehet-e még azt nem tudom, de emlékszem, hogy akkor is kb 10en jártunk oroszra, az én osztályomból csak én. Abból a tízből is a fele azért választotta az oroszt mert úgy gondolta, azon úgyse kell majd annyit tanulni. :D Kicsit olyan volt, mint a gépírás, sokan nyűgnek érezték meg nem tanulták meg rendesen, mert "minek az", pedig szerintem abszolút az ember javára válik és én nagyon örültem, hogy megtanulhattam :D

      Törlés
  2. Egy kalappal mindehhez.
    Az elsőt gondold át nagyon. Én nem tettem, szívok is.
    A heteshez meg sok-sok kitartást!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Vívódok már egy jó ideje vele, már csak azon is, hogy mennyire okos döntés ugyanarra a mesterre menni, mint alapképzésre, nem jobb-e, ha két irányban tudok mozgolódni. De van még időm eldönteni, igazából eddig mondatni havi szinten változott, hogy maradok-e vagy sem :D

      Törlés